Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.06.2007 02:37 - Айде на автостоп!
Автор: moriseiki Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2923 Коментари: 6 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Пътували ли сте на автостоп? Из даден град? Или пък междуградска? Или пък през Европа? Аз лично изпитвам лек неприязън към подобни неща: просто не обичам да рискувам да се кача в колата на някакъв си/някаква си, които могат да се окажат скучни, нетърпими, закачливи, и т.н. За убийства и подобни изпълнения* не говоря, щото и те са си default риск. Още от малък са ме учили да не се качвам в коли с непознати (лелее, колко таксита съм изтръшнал досега!). Единственото ми хичхайкинг преживяване беше когато бях в пети клас. Тръгнахме да се прибираме с моя приятел Влади от училище, но запердаши такъв дъжд, че улиците заприличаха на Амазонка. А пък то нали във Враца по онова време канализацията на булевардите беше катастрофалка, та водата не можеше да се оттече бързо. Ние горките по едни ризки с къси ръкавчета и с по едни къси панталонки треперим на входа на даскалото и не смеем да се пуснем по реката, наречена сега бул. "Демокрация". А и без чадъри. Бяха тогава лукс, само другарките ходеха с тях. А пък и ако момче го видеха с чадър, веднага го взимаха на подбив. Както и да е, откъснахме от близкия  шубрак по един лист от онези на големите бурени и се пуснахме между капките. Обаче знаете ли как се прескача 3-метрова локва от петокласник? Отговор: трудно с доста странични ефекти. Така, че с Влади бяхме принудени да спрем наблизо минаваща кола (още си я спомням: бежова жигула) и се измолихме на шофьора: "Чиче, закарай ни до вкъщи, че ше се удавиме у тоя дъжд!" Чичето излезе свестен и отговорен член на партията и ни метна до вкъщи. Е, верно, беше доста объркан, след като щурмувахме жигулата му с по един изкоренен бурен...

Сега обаче за тази цел има портали, като например mitfahrzentrale.de, където потребителя може да си организира пътуването на автостоп/пътуването на групи. Избираш си начална точка, крайна точка, час, брой народ и вече си готов. Берлин-София, Париж-Варшава, Виена-Полски Тръмбеш... Че дори можете цял Сибир да прекосите, два месеца не Ви мърдат! А пък и ако колата е без парно...

image



* виц:
На вратата се звъни. Собственикът отваря и гледа един тъмно облечен с маска на главата. Нашия се стреснал и почнал да моли:
- Ама недейте, моля Ви... вземете пари, бижута, ... всичко, само не ме убивайте!
А оня махнал маската от главата си, усмихнал се с блага усмивка и рекъл:
 - Спокойно, бе, човек, аз не съм убиец, аз съм изнасилвач!


Тагове:   автостоп,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. breathe - Когато човек е решил да пътува на ...
03.06.2007 14:14
Когато човек е решил да пътува на автостоп, трябва да бъде въоръжен. Тогава е по-спокойно на душата... :)
цитирай
2. monarch - Обиколил съм България на стоп
03.06.2007 19:18
Преди около 20 години съм обиколил почти цяла България на автостоп. По онова време бях ученик, а след това студент. Провокира ме романа на Керуак "По пътя". Исках да почувствам тази тръпка и се получи ... Не съжалявам. Ако трябва да опиша всички забавни случки, които преживях сигурно мога да стъкна една книжка с преживелици. Сега, ако не носех отговорността да гарантирам минимум материална обезпеченост на децата си, със сигурност щях да мина по същия маршрут.
Колкото до рисковете при подобно пътуване, те наистина съществуват, но не бива да се преувеличават. Вероятността да ти се случи нещо лошо на стоп е същата като тази да те блъсне кола на улицата докато се прибираш вкъщи.
Едно е обаче да ти се иска да тръгнеш "на стоп", друго е да можеш, а трето и четвърто да го направиш. Необходимо е да имаш дух на авнтюрист и да не си бъзлив.
цитирай
3. breathe - и аз пътувам на стоп от време на вр...
03.06.2007 19:30
и аз пътувам на стоп от време на време. :)
Миналата година трябваше да се прибера от Ямбол до София, и реших да е на стоп Това ми отне 11 часа. Смених 9 коли, докато стигна. В никакъв случай не съжалявам, въпреки че при Казанлък брах як страх, докато извървявах моста над ж.п. линиите. Никакви хора, никакви автомобили, само лай на кучета, множество пияни цигани (имаше циганска сватба наблизо), и аз с една раница. :)))
цитирай
4. venercheto - от десетина години пътувам на стоп и ...
04.06.2007 02:09
от десетина години пътувам на стоп и не смятам да спирам. от мен да знаете едно- ако не очакваш лошо, не ти и се случва по принцип. това важи за всякакви ситуации.:) и мноого рядко сме попадали на досадници или странни типове, повечето хора които качват, са пичове.

P.S. между другото Mitfahrzentrale-то не е автостоп. просто пътуваш за доста по-малка сума от с каквото и да било друго насам-натам, а домакините си избиват бензина.
цитирай
5. copycat - ---
05.06.2007 21:45
има и български сайта 3na100.bg. Абсолютно безмислен.

Аз като един виден спирач на стопаджии, в смисъл че спирам на стопаджии, а не че нещо друго спирам, не харесвам особено идеята да носят оръжие. Честно казано подобни изказвания не ви помагат много, много.

А иначе, пътувайте бе хора, ние спираме. Само не заставайте за прави скоростни отсечки, спира се много трудно. На завои заставайте, на места където се кара по-бавно, че човек да ви види на време. А не после да търчите след колата.

За ваша информация в петък след 6 ще пътувам към Благоевград. Ако има желаещи да заповядат.
цитирай
6. venercheto - евала
06.06.2007 01:47
на тия, дето спират! евала, евала! да са живи и здрави!!! :D
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: moriseiki
Категория: Лични дневници
Прочетен: 113300
Постинги: 35
Коментари: 64
Гласове: 336
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031