Постинг
06.06.2007 01:34 -
Катастрофални катастофи!
Абе к"во става по улиците в България, бе? Всеки ден като отворя някой новинарски портал, чета: "Кола помля жена", "Камион размаза дете", "ТИР погуби семейство", "Автобус падна от мост"... Всеки ден! Какво става в тая България, бе? Какви са тези шофьори, какво е това движение по пътищата??? Направо ми се изправят косите! Не знам! Или в медиите се пише твърде много за това (което не ми се вярва), или наистина българина е тръгнал да унищожава себе си и другите по тоя начин...
Според мене причината за тоя автогеноцид (двусмислено, нали :-) ) е определено културата на средностатистическия шофьор в България.
1. Проблем номер едно - Алкохол: От всичките тези статии и новини съм забелязал, че почти 4 от 5 катастрофи стават, защото шофьорът се е натряскал до козирката и след това решил да покара малко... А тук не говорим за едно тирамису, или пък бонбонче пияна вишна, а яко поркане, щом дрегера отчита към 1-2 промила, че и повече. Като си пил, не караш кола и като караш кола, не пиеш! Като човек отива някъде на купон и знае, че там ще порка, още докато е трезвен, си казва че днес НЯМА да отиде на купона с колата, въпреки, че много му се иска да се изтежкари с тунинговата лада 1500, дет" й е лепнал нови стикерчета на Приста Ойл и т.н. "дека лъскат готино".
2. Проблем номер две - Предпазни мерки. Ясно, не всички коли са с въздушни възглавници, анти-блокир-система, и подобни неща, но ВСЯКА кола има предпазни колани! От раздрънканата лада до излизаното Ферари. И ползването на колан си има причина: Да намали ускорението на тялото при сблъсък максимално, така, че да не продължиш напред през стъклото със същата скорост. Шофьорите от вас са усетили ефекта му МНОГО често, като са поспирали по-силничко на светофар, зебра, и т.н. Е, верно, че при катастрофа коланът не придърпва така лекичко и после човек има един видим дъъълъг червен диагонален спомен за известно време по тялото си, но пък човек е жив... Средностатистическия български шофьор не слага колан, щото "абе нищо нема да стане, па ти! Аре сега, да го е*а!" А ако се качиш при такъв пишман-шофьор и посегнеш неловко да си сложиш колана, той те спира с думите "Абе к"во го слагаш тоя колан, бе, тука нема куки, нема да ни проверяват!" Абе, укьо, не ми пука за "куките", а за това, че искам тая вечер да си лежа в удобното си меко легло, а не във полиетиленова торба! Лошото е, че доста шофьори не знаят, че застрахователните дружества НЕ изплащат и стотинка на потърпевши, жертви и роднини, ако са карали без колан! Същото важи и, разбира се, за алкохол.
Наскоро бях свидетел на нещо доста потресаващо: Дядо и внуче се возиха в кола на задната седалка. Дядото беше взел детенцето в скута си и го държеше. Казах му, че ще е по-добре детето да седне до него и да той да му закопчае предпазния колан. "Ааа, маани, я си го дръжа детето здраво" беше горе-долу отговорът. При катастрофа с 50-60 км/ч да задържиш летящо напред дете е като да се опитваш да вдигнеш ж.п. вагон. А и понеже дядката без колан... Та ще бъде като оня виц: Последното, което ще мине през главата на стареца, когато се блъска в предното стъкло, ще бъде... задникът му. Предпазните мерки могат да бъдат животоспасяващи, така, че на когото му се живее, се препасва с тъй неудобния колан ;-)
3. Проблем номер три - чувство на безнаказаност и безотговорност. Глоба, втора, трета, пета... Бай Кольо си кара. Пак глоба, взимат книжката. Обаче наш Кольо си кара, що не! К"во като е без книжка, колата си я има, пълни си я с газ и си кара. Кара си, дорде не се натресе с щайгата в някое дърво и е после 3 седмици на командно дишане. Като го изпише, докторът му дава напътствия да внимава по пътищата. Кольо махва с ръка пренебрежително "Маани го тоа! К"во ша ма учи как да карам!?" И след ден-два пак е на пътя. И така, до следващата катастрофа: Челна, с автобус, пълен с ученици... Чудя се, защо не поставят стационарни камери в големите градове на опасни кръстовища, които документират нарушителите и ги глобяват? Но по такъв начин, че да не могат да се измъкнат с връзки: Докато не се платят глобите имат запор на сметки, блокиране на услуги и пр. Да видиш като не можеш да теглиш от заплатата, как ще си платиш глобата...
4. Проблем номер четири - липса на опит. Наскоро във Враца имаше тежка катастрофа, в която загинаха двама ученици и един беше тежко ранен. Доколкото разбрах, на единия му били подарили колата, с която станала катастрофата. Автомобилът летял с над 120 км/ч в зона, в която максималната скорост е 20 км/ч. Блъснали са се в тежкотоварна Шкода и са я изместили на 45° и около 5 метра от пътя. В такива случаи въпреки че гордостта пред другите е голяма, човек трябва да се замисли за евентуални последствия. Моята книжка я изкарах в чужбина след като навърших 18, след доста часове. Обаче после почти година не бях карал кола. От време на време подкарвах колата на майка ми, ей така, за кеф, но само наблизо :-) И първата ми количка беше едно бая старичко, но обичано и технически поддържано фордче. Въпреки, че беше голям келепир пред и със съучениците ми, никога не се изхвърлях, щото знаех, че после мога да съжалявам цял живот...
Така, че преди човек да седне зад волана и да се превърне в потенциално оръжие, трябва да се замисли, на какво е способен и да реализира, че носи отговорност! Иначе кой знае какво още може да му мине през главата...
Според мене причината за тоя автогеноцид (двусмислено, нали :-) ) е определено културата на средностатистическия шофьор в България.
1. Проблем номер едно - Алкохол: От всичките тези статии и новини съм забелязал, че почти 4 от 5 катастрофи стават, защото шофьорът се е натряскал до козирката и след това решил да покара малко... А тук не говорим за едно тирамису, или пък бонбонче пияна вишна, а яко поркане, щом дрегера отчита към 1-2 промила, че и повече. Като си пил, не караш кола и като караш кола, не пиеш! Като човек отива някъде на купон и знае, че там ще порка, още докато е трезвен, си казва че днес НЯМА да отиде на купона с колата, въпреки, че много му се иска да се изтежкари с тунинговата лада 1500, дет" й е лепнал нови стикерчета на Приста Ойл и т.н. "дека лъскат готино".
2. Проблем номер две - Предпазни мерки. Ясно, не всички коли са с въздушни възглавници, анти-блокир-система, и подобни неща, но ВСЯКА кола има предпазни колани! От раздрънканата лада до излизаното Ферари. И ползването на колан си има причина: Да намали ускорението на тялото при сблъсък максимално, така, че да не продължиш напред през стъклото със същата скорост. Шофьорите от вас са усетили ефекта му МНОГО често, като са поспирали по-силничко на светофар, зебра, и т.н. Е, верно, че при катастрофа коланът не придърпва така лекичко и после човек има един видим дъъълъг червен диагонален спомен за известно време по тялото си, но пък човек е жив... Средностатистическия български шофьор не слага колан, щото "абе нищо нема да стане, па ти! Аре сега, да го е*а!" А ако се качиш при такъв пишман-шофьор и посегнеш неловко да си сложиш колана, той те спира с думите "Абе к"во го слагаш тоя колан, бе, тука нема куки, нема да ни проверяват!" Абе, укьо, не ми пука за "куките", а за това, че искам тая вечер да си лежа в удобното си меко легло, а не във полиетиленова торба! Лошото е, че доста шофьори не знаят, че застрахователните дружества НЕ изплащат и стотинка на потърпевши, жертви и роднини, ако са карали без колан! Същото важи и, разбира се, за алкохол.
Наскоро бях свидетел на нещо доста потресаващо: Дядо и внуче се возиха в кола на задната седалка. Дядото беше взел детенцето в скута си и го държеше. Казах му, че ще е по-добре детето да седне до него и да той да му закопчае предпазния колан. "Ааа, маани, я си го дръжа детето здраво" беше горе-долу отговорът. При катастрофа с 50-60 км/ч да задържиш летящо напред дете е като да се опитваш да вдигнеш ж.п. вагон. А и понеже дядката без колан... Та ще бъде като оня виц: Последното, което ще мине през главата на стареца, когато се блъска в предното стъкло, ще бъде... задникът му. Предпазните мерки могат да бъдат животоспасяващи, така, че на когото му се живее, се препасва с тъй неудобния колан ;-)
3. Проблем номер три - чувство на безнаказаност и безотговорност. Глоба, втора, трета, пета... Бай Кольо си кара. Пак глоба, взимат книжката. Обаче наш Кольо си кара, що не! К"во като е без книжка, колата си я има, пълни си я с газ и си кара. Кара си, дорде не се натресе с щайгата в някое дърво и е после 3 седмици на командно дишане. Като го изпише, докторът му дава напътствия да внимава по пътищата. Кольо махва с ръка пренебрежително "Маани го тоа! К"во ша ма учи как да карам!?" И след ден-два пак е на пътя. И така, до следващата катастрофа: Челна, с автобус, пълен с ученици... Чудя се, защо не поставят стационарни камери в големите градове на опасни кръстовища, които документират нарушителите и ги глобяват? Но по такъв начин, че да не могат да се измъкнат с връзки: Докато не се платят глобите имат запор на сметки, блокиране на услуги и пр. Да видиш като не можеш да теглиш от заплатата, как ще си платиш глобата...
4. Проблем номер четири - липса на опит. Наскоро във Враца имаше тежка катастрофа, в която загинаха двама ученици и един беше тежко ранен. Доколкото разбрах, на единия му били подарили колата, с която станала катастрофата. Автомобилът летял с над 120 км/ч в зона, в която максималната скорост е 20 км/ч. Блъснали са се в тежкотоварна Шкода и са я изместили на 45° и около 5 метра от пътя. В такива случаи въпреки че гордостта пред другите е голяма, човек трябва да се замисли за евентуални последствия. Моята книжка я изкарах в чужбина след като навърших 18, след доста часове. Обаче после почти година не бях карал кола. От време на време подкарвах колата на майка ми, ей така, за кеф, но само наблизо :-) И първата ми количка беше едно бая старичко, но обичано и технически поддържано фордче. Въпреки, че беше голям келепир пред и със съучениците ми, никога не се изхвърлях, щото знаех, че после мога да съжалявам цял живот...
Така, че преди човек да седне зад волана и да се превърне в потенциално оръжие, трябва да се замисли, на какво е способен и да реализира, че носи отговорност! Иначе кой знае какво още може да му мине през главата...
българия потъва. това става...
цитирайпрез просото .-..да видим до кога и как. Господ гледа...
цитирайза съжаление си тоооооооооолкова прав
според мен след известно количестви глоби трябва да им се взима колата
или примерно ако те хванат пил да и я вземат тогава
цитирайспоред мен след известно количестви глоби трябва да им се взима колата
или примерно ако те хванат пил да и я вземат тогава
който може да се обобщи така:
Прекалено много коли се навъдиха, каруци от Запада с неизяснени двигателни способности. Получи се едно пренасищане, което избива най-вече в множество задръствания, злополуки, неуредици. Трябваше ли да станем бунището за брички на Европа?
цитирайПрекалено много коли се навъдиха, каруци от Запада с неизяснени двигателни способности. Получи се едно пренасищане, което избива най-вече в множество задръствания, злополуки, неуредици. Трябваше ли да станем бунището за брички на Европа?
Killu, да не мислиш че само в БГ стават катастрофи и те са толкова много??
zvezdopad, и аз като теб смятам че всички трябва да караме Майбаси и Ламборджинита, ама пусто, много скъпи бе!!!!
цитирайzvezdopad, и аз като теб смятам че всички трябва да караме Майбаси и Ламборджинита, ама пусто, много скъпи бе!!!!
аз не карам нищо - чиста работа ;)
цитирайНавсякъде има и пияни шофьори и хора които не си слагат колан и т.н. и т.н., но не навсякъде има полиция и в частност пътна полиция намясто. Дали процента пийнали зад волана и такива които не си слагат колан няма да е по-малък ако на хванат почерпен шофьор му се отнеме книжката за 1 година, или няма ли да си слагат всички неслагащи си коланите, ако при първо хващане без колан глобата е 100лв., при второ 500лв., а при трето отнемане на книжката?
Да всичко звучи доста строго, но и сякаш би решило проблемите, да ама не, защото за да стане това трябва тия които пряко изпълняват наказанията да са едни от най-примерните и честни хорица....:)))) не ви ли стана и на Вас смешно. ;-)
цитирайДа всичко звучи доста строго, но и сякаш би решило проблемите, да ама не, защото за да стане това трябва тия които пряко изпълняват наказанията да са едни от най-примерните и честни хорица....:)))) не ви ли стана и на Вас смешно. ;-)
както си карам с 40км/ч със запалени фарове, с колан, в колата с въздушните възглавници така пред мен един малоумен шофьор без светлини, мигач или мисъл да погледне зад него дали има коли, реши да прави обратен, натисна спирачка и зави рязко на ляво. Аз бях буквално на 5 метра зад него, минах на сантиметър от предницата му само защото не ударих спирачки (които нямаше да помогнат при мокрия асфалт) а дадох още повече газ и го заобиколих с няколко резки движения.
Насреща имаше такси което гледаше екшъна, а шофьора се държеше за главата.
Сигурно си е мислил колко съм добър шофьор и какъв рефлекс имам. А че онзи другия е малоумник, и е трябвало да му вляза в предната врата както си му беше редно, та като е парализиран за цял живот поне да прочете правилника.
цитирайНасреща имаше такси което гледаше екшъна, а шофьора се държеше за главата.
Сигурно си е мислил колко съм добър шофьор и какъв рефлекс имам. А че онзи другия е малоумник, и е трябвало да му вляза в предната врата както си му беше редно, та като е парализиран за цял живот поне да прочете правилника.
Както описваш случката ми се чини че си се движел по трамвайната линия, а ние знаем много добре колко "по правилника" е това нещо.
цитирайпък и трамваи в полунощ няма :)
цитирайобикновенно висят ушковците. Спирали са ме там само защото съм застъпил бялата непрекъсната линия. Нищо че било 3 часа през ноща. :)))
цитирайче защото съм му спестил на оня осакатяването и съм застъпил трамвайната линия впоследствие аз съм виновника?
цитирайказвам само че ако го беше отпорил, щеше да изядеш актчето и ти. Аи знаеш че по дефолт този дето е отзад е виновен. :)
цитирайтой ще каже какво точно?
цитирайИма бум на внос на автомобили от страните на ЕС през последните 5-6 месеца, нали виждаме опашките пред КАТ за регистрация.Никой не каза нищо за техническото състояние на колите"secound hand"?
Кой ги е карал и как? И дали това не една от причините за катастрофите в последно време?Пробутват дефектни,катастрофирали коли, направо пълни боклуци на автотърговците.Те тук ги докарват,изчукват, сменат с някоя турска или китайска част и после..виждаме какво.
цитирайКой ги е карал и как? И дали това не една от причините за катастрофите в последно време?Пробутват дефектни,катастрофирали коли, направо пълни боклуци на автотърговците.Те тук ги докарват,изчукват, сменат с някоя турска или китайска част и после..виждаме какво.
Ще напишат актове и на двама ви...за съответните нарушения.
Voivoi...за около 8 месеца в България можеш да потрошиш чисто нова кола. А хората в Западна Европа карат и 50 годишни антики в перфектно техническо състояние.
цитирайVoivoi...за около 8 месеца в България можеш да потрошиш чисто нова кола. А хората в Западна Европа карат и 50 годишни антики в перфектно техническо състояние.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 336